چگونه در اکسپلور اینستاگرام قرار بگیریم؟
فعالیت در شبکه های اجتماعی امروزه به یکی از نیاز های مبرم تبدیل شده است. علاوه بر گسترش کسب و کار، فعالیت متناسب در این فضا میتواند برای افرادی که دارای کسب و کار نیستند نیز بسیار مناسب باشد. شما میتوانید با استفاده از تخصص خودتان و دقت به الگوریتم های شبکه های اجتماعی در زمینه اطلاع رسانی و آموزش به صورت موفق عمل کنید و برای خود درآمدزایی داشته باشید. ما در ادامه قصد داریم برای شما در رابطه با اکسپلور اینستاگرام صحبت کنیم و به شما بگوییم که از طریق چه روش هایی میتوانید در زمینه قرار گرفتن در صفحه اکسپلور اینستاگرام به صورت موفق عمل کنید تا بتوانید برای مدت طولانیتری پست های خود را در فضای اکسپلور نگه دارید و تمام محتوا هایی که تولید میکنید را به این بخش انتقال دهید. در ادامه مطلب همراه آرنا لرن باشید.
روش های گوناگون و متنوعی در این زمینه وجود دارد که میتوانند در نهایت شما را روانه اکسپلورکند. اما نکته مهمی که شما باید در این زمینه بدانید این است که به هیچ عنوان نباید به دنبال گول زدن الگوریتم های اینستاگرام باشید. شما باید در رابطه با این الگوریتم ها و آپدیت های متفاوت آن ها تحقیق کنید تا متوجه شوید به کار گرفتن کدام نکات و دقت به چه مواردی میتواند در نهایت جای پای شما را در فضای اکسپلور اینستاگرام باز کند و به شما اجازه دهد تا در این فضا به فعالیت بپردازید. پس اگر شما نیز میخواهید بیشتر در این رابطه بدانید، به شما پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه آرنا لرن باشید.
پیشنهاد میشود مقاله چگونه آنلاین بودن اینستا را غیر فعال کنیم را بخوانید
فهرست مطالب
Toggleچگونه در سال 2024 اکسپلور اینستاگرام وارد شویم؟
در دنیای امروز ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام میتواند موفقیت های بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشد. هنگامی که شما به صفحه اکسپلور اینستاگرام وارد شوید زندگی برای شما آسانتر میشود. ( کیتی شل)
امروزه گسترش محتواها و پیشرفت در انواع مختلف رسانه های اجتماعی توسط دلار های تبلیغاتی انجام میشود. اما صفحه اکسپلور اینستاگرام یکی از زمینه هایی میباشد که به صورت دستنخورده و ارگانیک باقیمانده است.
به طور کلی اینستاگرام دارای الگوریتمهای دقیقی میباشد که میتوانند محتوا های مورد نیاز و مطابق با سلیقه افراد را در اکسپلور را آن ها به نمایش بگذارند. اینستاگرام تمام تلاشش را میکند که دقیقاً پست هایی را به کاربر نشان دهد که فرد به آن ها علاقه مند میباشد و از نشان دادن پست های غیر مرتبط خودداری میکند.
علاوه بر این الگوریتم های موجود در اینستاگرام دائماً در حال تغییر میباشند و تلاش میکنند تا محتوا های غیرمرتبط و مشکل ساز را شناسایی کنند و آن ها را از اکسپلور یک شخص حذف کنند. در ادامه به جای آن ها، پست ها و محتوا های مرتبط با علایق افراد را به آن ها نشان دهند.
برای برند های گوناگون، قرار داشتن در صفحه اکسپلور اینستاگرام میتواند در نهایت باعث افزایش دسترسی کاربران به پیج آن ها، گسترش فروش، و مزایای دیگر شود. به طور کلی فضای اکسپلور، فضایی مناسب برای رشد مخاطبان و کسب و کار ها میباشد.
پیشنهاد میشود: افزایش امنیت اینستاگرام
اکسپلور اینستاگرام چیست؟
صفحه کاوش اکسپلور اینستاگرام مجموعه گوناگونی از انواع مختلف ویدئوها، عکس ها، استوری ها، و آی جی تی وی های عمومی میباشد که متناسب با سلایق شخص و برای کمک به هر کاربر طراحیشده اند.
توجه نمایید که الگوریتمی که برای این صفحه قرار دارد از هوش مصنوعی بهره میبرد تا بتواند پست ها را مطابق با سلیقه کاربران طبقهبندی کند.
شما میتوانید صفحه اکسپلور اینستاگرام را با ضربه زدن روی نماد ذره بین در منوی پایین پیدا کنید. همچنین میتوانید در بالای این صفحه حساب ها، هشتگ ها، مکان ها، و آیدی های مورد نظر خودتان را جستجو کنید. در ماه نوامبر اینستاگرام گزینه جستجو و کلمات کلیدی را نیز به خدمات خودش اضافه کرد تا افراد بتوانند راحتتر از صفحه اکسپلور اینستاگرام بهره ببرند.
شما میتوانید دستهبندی های مختلفی از انواع مختلف آی جی تی وی ها گرفته تا موضوعات گوناگونی مانند موسیقی، ورزش، سفر، زیبایی، و غذا را پیدا کنید. این دستهبندیها توسط خود اینستاگرام ایجاد شدند و شما میتوانید به راحتی با کلیک بر روی آن ها به دسته بندی مورد نظر خودتان انتقال پیدا کنید. دسته بندی ها کار جستجو را راحتتر میکنند.
هنگامی که یک فردی روی یک عکس و یا یک ویدئو در قسمت اکسپلور اینستاگرام کلیک میکند، عکس هایی که در ادامه برای او آورده میشوند دقیقاً مرتبط با عکس و یا فیلم و یا محتوای مورد نظر میباشند. در واقع یک صفحه کاوش پرتالی از دسترسی به فید های دیگر میباشد که هر کدام از آن ها دارای جزئیات و نکات مثبت بیشتری هستند.
به گفتهی اینستاگرام، روزانه بیش از دویست میلیون حساب اکسپلور را بررسی میکنند.
الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چگونه کار میکند؟
توجه نمایید که هیچ دو صفحه اکسپلور اینستاگرام شبیه هم نیستند. این موضوع به این دلیل است که هر کاربر مطابق با سلیقه شخصی خودش توسط محتوا های گوناگون احاطه شده و هیچ دو فردی سلیقه شبیه به هم ندارند. اگر حتی دو فرد سلیقه شبیه هم داشته باشند هیچ وقت درصد شبیه بودن علایق آن ها به صددرصد نمیرسد. پس هر محتوایی که در صفحه کاوش یا اکسلپور هر فرد نمایش داده شده توسط سیستم رتبهبندی اینستاگرام شخصیسازی شده.
این سیستم که به عنوان یک الگوریتم اکسپلور شناخته میشود بر اساس منابع داده های مختلف و سیگنال ها، رتبهبندی ها را شخصیسازی میکند.
پیشنهاد میشود: دیلیت اکانت اینستاگرام
برخلاف فید های خانگی که در آن افراد پست هایی را که از حساب های فالو شده میباشد میبینند، صفحه اکسپلور اینستاگرام به عنوان یک سیستم غیر متصل طبقهبندیشده که پست ها براساس فعالیت کاربر در سراسر اینستاگرام در آن قرار داده میشوند و بعد از آن بر اساس عوامل مشابه رتبهبندی میشوند.
به عبارت دیگر انتخاب محتوا در صفحه کاوش هر کاربر در اینستاگرام براساس موارد زیر میباشد:
- حسابهایی که شخص آنها را دنبال میکنند
- علایق افراد براساس حسابهایی که آنها را دنبال کردهاند
- انواع پست هایی که یک حساب با آن ها در تعامل و ارتباط میباشد و اغلب با آن ها درگیر میشود
- پستهایی که تعامل بالایی دارند
آیا داشتن یک حساب تجاری در رتبه بندی صفحه اکسپلور اینستاگرام تاثیر میگذارد؟
توجه نمایید که در حال حاضر اینستاگرام در رتبهبندی اکسپلور دقتی در زمینه تجاری بودن و یا شخصی بودن حساب ندارد و به نفع کاربر های کار میکند که حساب کاربری آن ها در میان کاربران فعال پرطرفدار میباشد و افراد آن حساب کاربری را دوست دارند.
در وبسایت کسب و کار اینترنتی اینستاگرام آمدهاست که هدف اینستاگرام این است که به کسب و کار ها کمک کند تا ارتباط معنیداری با مخاطبین خودشان ایجاد کنند. با توجه و با انشعاب از حساب هایی که قبلاً یک فرد دنبال کرده و با شناسایی علایق به صورت عمیقتر، محتوا های متناسب با سلیقه هر شخص برای نمایش داده میشود.
مزایای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام
اگر بخواهیم به صورت ساده توضیح دهیم قرار گرفتن در صفحه اکسپلور اینستاگرام به معنای بازدید بیشتر برای شما میباشد. بر اساس این موضوع ممکن است مزایای زیر شامل حال شما شود.
- افزایش تعامل در محتواهای منتشر شده که به اکسپلور رسیده است مورد اول میباشد. زیرا محتوای شما برای مخاطبین بسیار گستردهتری به نسبت افرادی که شما را فالو دارند به نمایش گذاشته میشود.
- افزایش فالوور های جدید مورد دیگر میباشد. کسانی که پست شما را به اندازی کافی دوست داشته باشند قطعا برای دیدن پست های دیگر شما شما را فالو میکنند.
- افزایش تعامل در آینده از طرف افراد احتمالی که ممکن است با دیدن پست شما به آن علاقهمند شود.
- تبدیل بیشتر بازدید کنندگان به فالوور ها و افزایش فروش برای حسابهای کاربری که میخواهند محصولاتی را بفروش برسانند.
بررسی نه نکتهای که میتوانند در نهایت شما را به صفحه اکسپلور اینستاگرام برسانند.
۱. سعی کنید که بازار هدف خود را شناسایی کنید
مخاطبین شما افرادی هستند که از قبل شما را دنبال کردهاند اما شناختن این مخاطبین و بدست آوردن علایق آن ها میتواند تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطبین دیگر داشته باشد. شما با شناختن ویژگی ها و علایق مخاطبین میتوانید محتوا هایی را برای آن ها تولید کنید که باعث جذب بیشتر افراد و رضایتمندی آن ها شوید.
شما میتوانید در صفحه اکسپلور اینستاگرام به تحقیق در این زمینه بپردازید. شما باید در پست ها، دسته ها، و فیلد های گوناگون و متفاوت به صورت تخصصی بررسی و تحقیق کنید تا بتوانید تاکتیک هایی که باعث جذب مخاطب میشوند را از روی پست ها تقلید کنید. برخی از سوالاتی که ممکن است در این زمینه به شما کمک کنند عبارتاند از:
به نظر میرسد که چه لحنی برای مخاطبین جذاب میباشد؟
آیا سبک بصری خاصی وجود دارد که کاربران به آن علاقهمند باشند؟
و یا چه نوع عنوانی میتواند باعث جذب بیشتر شود؟
۲. سعی کنید که محتوای جذابی را به اشتراک بگذارید
با درک بهتری از محتوا های پرطرف داری که شما آن ها را در شبکه های اجتماعی میبینید میتوانید شرایط محتوای خودتان را بهبود ببخشید و بعد میتوانید با اعمال تغییرات متناسب روی محتوا های خود و شناسایی علایق مخاطبان آن ها را به سمت خود جذب کنید.
در بخش صفحه کاوش ویدیو ها به صورت خودکار نمایش داده میشوند و بیشتر از پستهای دیگر به آن ها بها داده میشود. اما علاوه بر ویدئوها، تصاویری که برچسب های محصول دارند و یا خیره کننده و جذاب باشند نیز میتوانند باعث جذب مخاطبین شوند. علاوه بر این شما به هیچ عنوان نباید از نوشتن کپشن جذاب غافل شوید.
سعی کنید که بهترین شیوه را دنبال کنید تصاویری با کیفیت بسیار بالا به اشتراک بگذارید تا بتوانید بینندگان را به سمت خودتان جذب کنید. سعی کنید که اطلاعات مناسبی را به کاربران خود انتقال دهید و یا جوایزی را به دلیل وفاداری کاربران خودتان به آن ها ارائه دهید.
توجه داشته باشید که تعامل شما با کاربران، بسیار فراتر از لایک و کامنت میباشد. با توجه به این موضوع سعی کنید که محتوایی را ایجاد کنید که مردم علاوه بر لایک کردن آن ها و کامنت گذاشتن زیر پست، آن ها را به اشتراک گذارند یا ذخیره کند.
۳. فرمتهای برجستهای مانند ریوز را تحت نظر خودتان داشته باشید
اینستاگرام امروزه توجه بسیار زیادی به ریوزها دارد. دلیلی وجود دارد ریوز ها هم در صفحه جامع اکسپلور اینستاگرام نمایش داده میشود و هم در دسته بندی مخصوص به خودشان هستند. توجه نمایید که این بخش از این اینستاگرام باعث تجربه بهتر کاربری میشود و به همین دلیل است که اینستاگرام از آن بهره میبرد.
توجه نمایید که شما باید فرمت های مختلفی مانند آی جی تی وی ها و یا ریوز ها را تحت نظر داشته باشید و آن ها را آزمایش کنید تا ببینید در زمینه تخصصی خود استفاده از کدام روش برای شما مناسبتر میباشد و دسترسی بیشتری به شما میدهد. شما باید در کنار توجه به این موارد از بروزرسانی های اینستاگرام نیز به طور کامل مطلع باشید تا بتوانید متوجه شوید که در هر بازه زمانی استفاده از کدام قالب برای شما مناسبتر و کاربردیتر میباشد.
۴. سعی کنید که تعامل خود با کاربران خود را گسترش دهید
یکی از اهداف اصلی که اکسپلور اینستاگرام به آن دقت دارد این است که تلاش میکند تا ارتباط افراد با یکدیگر را بهبود ببخشد. ایجاد یک جامعه از کاربران و افرادی که به محتواهای شما علاقهمند هستند و تعامل برقرار کردن با آن ها میتواند کلید موفقیت شما باشد.
هرچه جامعه و تعامل شما فعال تر باشد احتمال این که اینستاگرام پست های شما را در صفحه اکسپلور به افراد دیگر نشان دهد بالاتر میرود. شما باید به مخاطبین خودتان فرصت کافی برای تعامل با محتوا های به اشتراک گذاشته شده در پیج خود را بدهید. سعی کنید که مکالمات خود با آن ها را بهبود ببخشید و در بخش نظرات و کامنت ها از آن ها بخواهید که با شما تعامل داشته باشند. علاوه بر این موارد شما میتوانید پیامک ها و سایر کانال های فعالیت خود را نیز بهبود ببخشید. علاوه بر این شما باید سعی کنید که مخاطبین و فالوور های خودتان را تشویق کنید تا اعلان ها را برای پستهای شما روشن کنند و به طور کلی ارتباط سازندهای با پیج شما داشته باشند.
۵. زمانی که فالوور های شما آنلاین هستند به انتشار محتوا بپردازید
الگوریتم اینستاگرام به تازه بودن محتوا حساس است. یعنی محتوا هایی که به تازگی پست شدند را در اولویت قرار میدهد و آن ها را به تعداد بیشتری از دنبال کنندگان نشان میدهد. در واقع صفحه اکسپلور اینستاگرام را از پست شما پر میکند.
شما باید همواره بهترین زمان را برای پست کردن محتوای خودتان انتخاب کنید و با تجزیه و تحلیل متوجه شوید که چه زمانی برای انتشار پست مناسب میباشد تا بتوانید زمانی که مخاطبانتان آنلاین هستند به انتشار محتوای خودتان بپردازید.
نکته: اگر مخاطبین شما آنلاین هستند اما شما آنلاین نیستید؛ میتوانید از برنامه زمان بندی اینستاگرام بهره ببرید.
پیشنهاد میشود : دی اکتیو اینستاگرام
۶. برچسب ها و یا به عبارت دیگر تگ های مناسب را فراموش نکنید
انواع مختلف برچسب های جغرافیایی، تگ های متناسب، و هشتگ ها راه های دیگری هستند که میتوانند شما را در نهایت به اکسپلور اینستاگرام اضافه کنند.
توجه داشته باشید که از صفحه اکسپلور اینستاگرام همواره برای جستجو براساس هشتگ ها و مکان نیز بهره گرفته میشود. با توجه به این موضوع اگر یک هشتگ خاص باعث علاقه یک فردی شود این فرد میتواند به دنبال کننده شما تبدیل شود. شما باید از هشتگ های استراتژیک اینستاگرام بهره ببرید تا بتوانید محتوا هایی را در جایی که مردم به دنبال آن هستند به نمایش بگذارید.
برچسب ها و تگ ها میتوانند یک راه مناسب برای نمایش پست ها به مخاطبین جدید باشند. اما شما باید اطمینان حاصل فرمایید که حساب های مرتبط و یا عبارت های مناسب را در پست های خودتان برچسب گذاری کنید تا بتوانید آن ها را به صورت مناسبتری به افراد دیگر بشناسانید.
۷. به تجزیه و تحلیل ها توجه کنید
به فعالیتی که در حال انجام آن هستید دقت داشته باشید تا ببینید که رابطه شما با مخاطبانتان چگونه میباشد. ممکن است شما متوجه شوید که مخاطبین شما بومرنگ های شما را بیشتر از محتوا های دیگر شما دوست دارند؛ و یا به شوخی های شما بیشتر از نقلقول های الهام بخش شما توجه میکنند.
اگر شما بتوانید مخاطبانتان را مجبور کنید که نظر خودشان را در برابر در مقابل محتوا های شما بگویند و مشارکت کامل داشته باشند؛ شما میتوانید از این مشارکت بهره ببرید تا بتوانید راحت تر به صفحه اکسپلور اینستاگرام برسید.
شما باید تجزیه و تحلیل متناسبی داشته باشید و متوجه شوید که آیا پست هایی که شما قبلاً آن ها را منتشر کردید به صفحه اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کردهاند یا خیر. شما همچنین میتوانید روی دکمه آبی view insights در زیر پست ضربه بزنید و انگشت خود را به سمت بالا بکشید و متوجه شوید که چند درصد از تعامل های زیر پست شما از طریق اکسپلور میباشد.
نکته: شما میتوانید از ابزار Hootsuite نیز بهره ببرید تا بتوانید پستهایی که عملکرد بهتری داشتند را شناسایی کنید و استراتژی خودتان را بر اساس این پستها تنظیم کنید.
پیشنهاد میشود : کسب درآمد از اینستاگرام
۸. به تبلیغات در اکسپلور توجه داشته باشید
اگر شما میخواهید که علاوهبر تلاش های ارگانیک مقداری نیز پول خرج کنید، میتوانید تبلیغی را در صفحه اکسپلور در نظر داشته باشید.
توجه نمایید که این تبلیغ شما را مستقیماً وارد اکسپلور اینستاگرام نمیکند اما شما را در بهترین موقعیت و دردسترسترین مکان برای افراد قرار میدهد. برای مثال هنگام پیمایش، محتوای شما را جزو اولین محتوا ها در پیمایش جایگذاری میکند. اصلا تصور نکنید که این روش، روش بسیار آسانی است شما برای به دست آوردن سرمایه خرج کرده خودتان باید محتوایی را تولید کنید که حتی در صفحه اکسپلور اینستاگرام آن قدر جذاب باشد که در نهایت باعث شود که این پست هزینه خرج شده شما را به شما برگرداند.
۹. به سراغ هک الگوریتم های اینستاگرام نروید
توجه نمایید که خرید فالوور و لایک، و ایجاد پاد های اینستاگرام ممکن است که برای کوتاه مدت فوایدی برای پیج شما داشته باشد اما در درازمدت به هیچ عنوان به درد شما نمیخورد.
توجه نمایید که رتبه بندی صفحه اکسپلور اینستاگرام توسط هوش مصنوعی انجام میشود و دائماً با الگوریتم های جدید و داده های جدید سازگار میباشد. بنابراین میتواند به راحتی فعالیت های غیرمعتبر را شناسایی کند و آن ها را از صفحه اکسپلور اینستاگرام حذف کند. شما باید تمرکز خودتان را روی ایجاد یک محتوای جذاب خرج کنید تا بتوانید افراد حقیقی که واقعاً به محتوا های شما علاقهمند میباشند را پیدا کنید.
۱۰. استفاده از Reels اینستاگرام
با معرفی ریلز توسط اینستاگرام انقلابی در الگوریتم های اینستاگرام ایجاد شد, یعنی باید بگم پست های اسلایدی دیگه گذشت دورانش اگر میخواهید پست هات به اکسپلور اینستاگرام بره سعی کنید ویدیو های کوتاه تولید محتوا کنی و به صورت ریلز در اینستاگرام منتشر کنی اگر بازخورد خوبی از کاربرا بگیری صددرصد ویدیوت در اکسپور دیده میشه و میتونی بازدید خوبی بگیری. همچنین استفاده از آهنگ های ترند در ریلز های اینستاگرام خود میتوانید نقط عطفی در افزایش بازدید در اینستاگرام باشد
چگونه میتوانید محتوایی که دوست ندارید را از اکسپلور اینستاگرام خود حذف کنید؟
اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که محتوایی که در صفحه اکسپلور اینستاگرام میبینید را دوست ندارید میتوانید با استفاده از یک راهحل سریع آن را از صفحه اینستاگرام خود پاک کنید. شما میتوانید صفحه را پایین بکشید و آن را رفرش کنید.
اما برای رفع طولانیمدت این مشکل شما باید روی پستی که به آن علاقه ندارید ضربه بزنید، سه نقطه بالای پست را باز کنید و در منو not interested را انتخاب کنید تا بتوانید آن را برای همیشه از اکسپلورر خودتان پاک کنید.
پیشنهاد میشود: دایرکت اینستاگرام
جمع بندی
ما در این مطلب تمام تلاش خودمان را کردیم تا برای شما در رابطه با اکسپلور اینستاگرام صحبت کنیم و به شما بگوییم که چگونه میتوانید به عنوان یک پیج در اینستاگرام فعالیت خودتان را گسترش دهید و در این زمینه درآمد زایی داشته باشید. مطمئنا همه شما میدانید که یکی از روش هایی که میتواند به شما کمک کند تا درآمدزایی بیشتری داشته باشید این است که تلاش کنید تا پیج خودتان را به اکسپلور اینستاگرام اضافه کنید.
با توجه به نکاتی که ما آن ها را در این مطلب برای شما آوردهایم میتوانید به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی در این راه قدم بگذارید و محتوی های خودتان را به اکسپلور اینستاگرام اضافه کنید. توجه کنید که در دنیای امروز فعالیت در فضای بهجز میتواند تاثیر بسیار زیادی در کسب و کار داشته باشد و شما میتوانید با دقت به این موضوع و با تلاش شبانه روزی و تحقیق در رابطه با الگوریتم های اینستاگرام متوجه شوید که کدام فعالیت میتواند در نهایت به صورت موفقیت آمیز شما را به اکسپلور اینستاگرام انتقال دهد و باعث شود که شما از این طریق فالوور ، لایک و کامنت های بیشتری را جذب کنید و در نهایت باعث گسترش کسب و کارتان شوید. دقت نمایید که راه یافتن به صفحه اکسپلور اینستاگرام اصلا کار سختی نیست اما نیاز به دقت و تلاش شبانه روزی زیادی دارد.
درباره احمدرضا ملاحسینی
مدیر سایت آرنا لرن، متخصص سئو و بیزنس آنلاین، برنامه نویس موبایل. علاقمند به موسیقی و آواز
نوشته های بیشتر از احمدرضا ملاحسینی3 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
ریلز اینستاگرام هم به نظرم خیلی مهمه
دقیقا در آینده قصد دارم تاثیر ریلز اینستاگرام رو در این مقاله بزارم
سلام ممنون آقای ملاحسینی این مقاله خیلی آموزنده بود🙏